Tuesday, January 03, 2006

Perkataan Dari Hati

Kata-kata
Maafkan aku
Kataku tidak lagi merdu
Resah sayu membuatkan ku tidak lagi bisu
Bingit di dada dari kecewa
Membuak marah meledak nista
Lalu kau menjadi mangsa

Cintaku
Tidak lagi seperti dulu
Kesabaranku tidak lagi manis seperti madu
Derita kecewa hanya itu yang aku hidu
Darinya menyesakkan nafasku
Aku hidup merana

Wahai kekasih hatiku
Mengapa engkau pula yang membisu
Tiada khabar berita
Membuatkan aku kecewa
Tanpa cintamu aku menjadi hina

Dulu kita pernah bersama
Dalam dunia yang penuh sandiwara
Kau kata cinta ini akan kekal lama
Kerana ukhuwah kita dinaungi Yang Maha Esa

Kini aku dihina
Terima kasih pada luka lama
Menjadikan aku lali oleh derita
Kesunyian menjadi teman
Membuatkan aku tak keruan

Kataku kini menjadi racun
Dari nafas yang menghidu derita
Dari hati yang membuak kecewa
Diriku yang merasa hampa
Lalu kau menjadi mangsa

(khusus buat yang terasa hati dengan tulisan ana maka jadikanlah sajak atau apa-apalah dari kata-kata di atas sebagai sedikit ketenangan dan pujukan).

1 comment:

Moderetor Forum said...

"The hardest things to do is having words in ure heart that u cant utter" ;)