Sunday, August 13, 2006

Al-Ghuraba' Umat Ini Berdepan Kejahilan Umat

Islam itu benar-benar menjadi guraba' dan para mujahidin yang teguh di atas sunnah dan berjihad dengan darah dan nyawa mereka melalui aqidah yang sahih menjadi pengganas dan terorrist tetapi syiah dan hizbullah yang berjuang di atas dasar syiah dan agama mereka menjadi wira umat Islam.

Nama Syeikh Abu Mus'ab Al-Zarqawi ra dilupakan dan Syeikh Osama Bin Laden diabaikan dari menjadi ikon jihad kerana mereka ialah tokoh ahlul sunnah dan merupakan ikon pengganas yang berjaya diterapkan oleh Amerika dan musuh Islam.

Puak Salafi Protaz' dan golongan salafi di Saudi pula melabelkan Tokoh mujahidin ini pemberontak dan pengganas yang melanggar pemerintah negara Islam dan merupakan bughah (pemberontak).

Al-Syeikh Abdullah bin Jibrin berpendapat sepatutnya kita sekarang memberi penumpuan menentang musuh iaitu israil yang memasuki Lubnan dan Palasten. Kita berdiri menentang dengan fitnah syaitan ini yang menghendaki kita terpesong daripada Islam......



Lucu juga manusia seperti Tenki Super dan kawan-kawannya serta golongan super syiah yang berselindung di sebalik Islam dan golongan umat Islam boleh pula mendakwa kumpulan Hezbollah dan ketua Mereka Hasan Nasarallah di Lubnan sekarang sebagai tokoh jihad menentang Israel sedangkan para ahli ilmu dan penganalisa politik Asia Barat mengetahui peperangan yang terjadi ialah percaturan musuh Islam untuk mengalih tumpuan semasa.

Syiah yang aqidahnya jelas sesat kerana dia menentang Israel melalui kefahaman sesat mereka dan demi agama syiah mereka dinobatkan menjadi wira umat Islam.

Tak mengapa Hasan Nasarallah itu syiah, dia lawan Israel maka kenalah kita menyokong beliau dan perjuangan hezbollah syiah di Lubnan melawan Israel.

Apa perlu kita buat ? tanyakan kepada ustaz syiah di Malaysia...mereka tahu jawapannya.
Agaknya mereka mahu anda wala kepada syiah sebab syiahlah yang menjadi ketua utama jihad umat Islam ??

Mulakan dulu dengan menyokong hezbollah dalam melawan Israel dan kemudian lupakan dulu soal syiah dan sunnah kita bersatu dan kemudian tunduk dan wala pada pemimpin yang diangkat oleh syiah...mungkin begitu agaknya taktik mereka.

Kasihan kepada mujahidin ahlul sunnah di mana-mana disebabkan mereka ini ahlul sunnah dan salafi lantas dicop irhabi (pengganas) dan dituduh pemberontak, membunuh diri, perjuangan mereka tidak syar'ie dan macam-macam lagi hujah itu dan ini tanpa ada diskusi ilmiah.

Adapun syiah hezbolllah pula dengan mudah diberi sokongan, diperbolehkan wala dan memberikan ketaatan dan memberikan bantuan kepada mereka untuk menentang Israel bagi maslahat agama syiah mereka.

Adapun mujahidin ahlul sunnah tidak boleh disokong kerana itu keganasan dan perjuangan mereka bukan jihad disebabkan mereka beraqidah ahlul sunnah dan menyokong mereka bererti menyokong pengganas. Tiada poster mereka macam poster Hasan nasrallah dan pemimpin syiah hezbollah yang lain.

Apa harus ana buat ?
Entahlah, bertaqwalah kepada Allah, menetap dirilah kepada Sunnah lalu sokonglah syiah hezbollah sebab mereka menentang Israel.
Atau boleh juga menyokong mujahidin Ahlul sunnah dan menentang ISrael bersama mereka dan bersedia ditangkap oleh pemerintah yang ada disebabkan terlibat dengan kumpulan militan dan pengganas.

Tanyalah kepada ahli ilmu akan pendirian dan peranan yang perlu dimainkan oleh anda sekalian. Marilah kita berdoa memohon pertolongan Allah swt terhadap kejahatan musuh Islam, supaya dibantu umat Islam di Lubnan dan semoga Allah memberi kita semua pertunjuk di jalan yang benar.
Segala puji hanyalah bagi Allah swt.



p/s :

Tidak perlu sokong hezbollah untuk menentang Israel dan melahirkan rasa simpati kepada umat Islam di Lubnan dan untuk menentang Israel tidak perlu menyokong syiah hezbollah.

Juga tidak perlu menjadi syiah sekiranya hendak berjihad dan membela Islam di Palestin dan menentang Israel.

Tidakkah begitu wahai ahlul sunnah ?

Mengapa mesti SOKONG hezbollah semata-mata nak sokong perjuangan melawan Israel di Lubnan ? Jawapannya sebab syiah sahaja yang berjuang dan sunni tidak berjuang begitukah ?

Bukankah bodoh sekali begitu, apa lagi ayuhlah sunni dan salafi segeralah menyokong perjuangan sunnah dan menentang Israel menurut jalan sunnah serta bersama golongan ahlul sunnah wal jamaah dalam menentang musuh Islam bukan dengan terjun menyokong hezbollah syiah.

Ayat akhir budak tak cerdik ; " Ana sokong Hezbollah bukannya ana sokong syiah = (equal) " ana sokong Persatuan Budha bukan ana sokong agama Budha" = "ana sokong persatuan zionis bukan ana sokong Yahudi".

Sebab apa sokong Budha ? Sebab dia lawan Israel
Sebab apa sokong Zionis ? sebab dia bantu pelaburan negara
sebab apa sokong hezbollah ? sebab dia lawan israel

logikkan >>?

No comments: