Friday, February 15, 2008

Perubahan atau menerima keadaan yang ada


Salam,

"There are two primary choices in life: to accept conditions as they exist, or accept the responsibility for changing them." - Denis Waitley





(Terdapat dua pilihan di dalam hidup, sama ada anda mahu menerima keadaan situasi yang ada atau anda mahu memikul tanggungjawab untuk mengubah situasi yang ada)

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga kaum itu sendiri mengubah nasib mereka." (Al-Hijr : 15)


Sekiranya anda merasakan bahawa rakyat sudah terbela, Islam sudah tertegak di Malaysia, hiburan seperti Akademik Fantatsia, budaya wanita dan gadis memakai baju menampakkan pusat, lelaki berambut punk ialah bagus, tahanan ISA memang layak dikenakan hukuman dan orang awam patut dipenjarakan tanpa bicara, anda menyukai kenaikan harga barang, merasa bahagia dengan kenaikan minyak, yuran pengajian yang meningkat, tidak mengapa PTPTN dan pengajian pendidikan kepada rakyat perlu dibayar, tol perlu wujud, hospital sudah cukup jimat murah dan polis boleh melakukan apa-apa sahaja tanpa memerlukan waran dan bicara mahkamah.



Maka undilah ....




Hidup Melayu ! Hidup Melayu ! di bawah anak-anak tangga...menyedut nikmat air-air syahwat..dibalik semak dan dibelukar-belukar dalam...lalu terdedah dan tertangkap sehingga memalukan...Hidup Malaysia ! Maju negara apabila bangsa lain tertangkap di bilik hotel mewah dan terkantoi melalui Video Klip yang tersebar...I am the Man !!! Mengaku bangga dan kemudian dia dibela...!!!

Bangsa Melayu layaknya melepas nafsu hanya di perdu buluh dan di balik semak...tak ubah seperti binatang...sedang yang lain di hotel mewah...bintangnya tidak terkira...

Astagfirullah...itu sahaja keluhan orang-orang kita...
Dosa dan dosa... katanya setelah pulang dari kedai kopi, membaca surat khabar kebangsaan...tetapi nasib bangsa tidak diubah setelah 50 tahun diberi mandat.

Apa usaha kita ?
Marilah pikul tanggungjawab bersama....

Membangun Bersama Islam !!!

No comments: