Thursday, May 11, 2006

Jihad dan Terorist, Amerika Diluar Syiah di Dalam Umat Jadi Kelam

Asalamualaikum, menulis dari ruangan kecil yang berhawa dingin dalam masa pemusafiran saya dalam menilai suasana semasa waktu ini. Baru sahaja saya menyelesaikan membaca kenyataan Iran dan pemimpin mereka terhadap Amerika itu dan ini sedangkan hakikatnya hanya segelintir yang tahu bahawa Iran sebenarnya bekerjsama dengan Amerika.

Pemimpin Iran hanya mempamerkan sikap munafiq terkutuk menyelar Amerika begitu dan begini dan juga demikian kekufuran Amerika memaparkan kononnya mahu mengancam Iran dan sebagainya sebagai menunjukkan permusahan kedua-dua negara ini sedangkan hakikatnya mereka iaitu kedua-dua negara ini "bersetubuh" dan "berjima" serta "berzina" secara mut'ah berkali-kali demi maslahat jahat mereka.

Semua orang yang waras dan ahli kaji politik antarabangsa serta memiliki kefahaman yang baik dapat menilai bagaimana kepimpinan Amerika begitu kuat menyokong syiah di Iraq kerana syiahlah yang bersepakat dengan Amerika dalam usaha menjatuhkan Sadam dan juga dalam usaha menghapuskan gerakan jihad yang kononnya disebut "militan", "pengganas" dan juga "terorist" .

Amerika mengangkat pemimpin syiah di Iraq bagi menjadi kerajaan boneka mereka dan memberi dana yang cukup besar di Yaman kepada gerakan syiah Al-Houti di Sa'dah (Sidi Hussain dan Sidi Badruddin ) untuk mengadakan peperangan dan perang saudara serta mengulingkan kerajaan Sekuler Yaman lalu mengantikannya dengan kerajaan syiah.

Mereka (Syiah di Yaman) mendapat bantuan dana dari Amerika sehingga mampu memiliki senjata api dan alatan roket serta lain-lain senjata berat bagi menguasai wilayah Sa'dah Yaman dan berusaha mengadakan perang gerila di beberapa wilayah di sini bagi menguasai San'a. Juga lebih dahsyat dari itu kebanyakkan pegawai-pegawai kerajaan juga terdiri dari golongan syiah yang disusup masuk secara licik bagi mengunakan kesempatan menerapkan syiah di Yaman.

Tidak terkira jumlah yang terkorban dari pertempuran dan bagi pengikut Sidi Badruddin dan Sidi Husain syiah Al-Haouti ini mereka akan mendapat syahid jika berperang untuk pemimpin mereka dan jika membunuh sunni maka mereka akan mendapat pahala dan syurga dan lain-lain ganjaran.

Iran pula hanya mengecohkan umat islam dengan isu nukler dan lain-lain hanyalah sebagai helah mahu menarik perhatian umat Islam kepada beberapa hal 1) bahawa mereka negara Islam yang kuat dan mampu menjadi pemimpin kepada negara Islam yang lain khasnya dari negara Islam asia seperti Malaysia dan Indonesia yang pengecut yang tunduk dan rukuk serta sujud kepada Amerika dengan begitu tomaninah dan tertib.

(Malaysia dan Indonesia wajar dikira pengecut kerana sanggup bekerjasama dengan kuffar Amerika yang memperkosa dan membunuh umat Islam dan menyembelih umat Islam seluruh dunia serta lebih teruk sanggup pula berkongsi maklumat risikan dan rahsia dengan musuh Allah ini- kita sangka baik sahaja bahawa ini semua kerana jahil maka moga Allah bukakan hati pemimpin kita kepada hidayah dan kembali kepada Isla, amin).

Iran juga sebenarnya menipu dalam mengatakan mereka jaguh dan disebalik kelantangan mereka terhadap Amerika dan musuh Allah sebenarnya hanyalah dusta belaka. Salman Rusydee yang mengarang "Satanic Verses" sehingga sekarang tidak dapat dibunuh oleh Iran sekalipun mereka (Iran syiah mendakwa) mereka menawarkan ganjaran berjuta-juta untuk sesiapa yang membunuh Salman maka hakikatnya mereka tidak peduli pun penghinaan kepada Aisyah, rasulullah dan Al-Qur'an oleh Salman Rusydee kerana itu pun juga pegangan mereka.

Tahukah anda,bahawa tokoh ulama ahlul seperti Syeikh Ihsan Ilahi telah berjaya dibunuh oleh puak syiah sekalipun dikawal ketat hanya kerana dia membongkari kedustaan dan kejahatan syiah. Maka sebenarnya jika syiah benar-benar mahu membela rasulullah maka sudah lama Salman Rusydee itu dibunuh tetapi sebaliknya sangat ramai tokoh ulama dan pendakwah ahlul sunnah dibunuh oleh puak syiah dan musuh-musuh Islam kekal tidak terusik.

2) Iran menunjukkan kelantangannya juga kerana disebabkan mahu mengatup dan melindungi hubungan baiknya dengan Amerika bagi menarik sokongan umat Islam kepada Iran dan simpati antarabangsa sambil melupakan jenayah besar syiah kepada negara-negara Islam yang lain.

Syiah menghina rasulullah dan mengatakan wahyu Allah asalnya untuk Ali bukan kepada Muhammad jadi apa kisahnya mereka jika rasulullah dihina oleh lukisan kartun Denmark ? Aisyah ra dituduh berzina dan sebagainya oleh musuh Allah maka apa pedulinya syiah yang juga mendokong hal sedemikian ? Mengatakan semua sahabat telah murtad kecuali lima atau tujuh orang sahaja dan lain-lain maka syiah lebih jahat dari Salman Rusydee dan juga dari pelukis kartun Denmark yang menghina nabi salallahualaihiwasalam.

Bodoh orang yang mempercayai syiah dan Iran...

Kasihan juga saya apabila melihat Indonesia sibuk dengan isu saudara seIslam kita Nordin Mat Top yang dituduh melakukan keganasan di Indoesia dengan letupan bom di kedutaan Asutralia dan Bali serta tempat-tempat pelacuran di mana faraj perempuan jadi dagangan serta anak-anak gadis Islam menjual kehormatan kepada zakar-zakar besar hitam dan putih orang Eropah yang melancong ke Bali bagi memuaskan nasfu dengan "faraj dan lubang punggung yang sempit dan kecil milik gadis asia"juga bagaimana "puting dadanya" digigit lembut oleh lidah-lidah kasar peminum arak dan mereka yang kafir kepada Allah dengan bayaran yang murah.

Setakat ini dari berita-berita jawapos dan juga surat khabar indonesia yang saya baca maka saya mendapati berlaku jihad oleh golongan berfaham agama seperti Nordin Mat top dan lain-lain ini kerana beberapa perkara :
a) Perjuangan mereka ini kerana tidak dapat sabar dan tidak dapat menahan diri lagi apabila melihat terlalu banyak kerosakan akhlak dan agama di dalam masyarakat Islam akibat kejahilan dan jauhnya umat Islam dari Al-Qur'an dan sunnah dan pihak musuh Islam pula menzalimi umat Islam tanpa ada pembelaan dari kerajaan dan negara-negara Islam.

Arab Saudi sibuk dengan Amerika dan membincangkan soal minyak dan duit dagangan serta keuntungan dan pemerintahnya pula memikirkan giliran gadis yang manakah akan disantap malam ini (Saya cukup memahami fitrah lelaki arab terutamanya yang kaya-raya).

Di Arab Saudi semua orang cukup takut kepada mati kerana disebabkan kemewahan dan kesenangan hidup mereka dan keselesaan yang ada menjadikan mereka mencintai dunia maka berbeza dengan di Iraq di dalam penjara Abu Ghuraib apabila perempuan muslimah Islam yang diperkosa dan dirogol hari-hari dan setelah mengandung dan puas disetubuhi maka dihempuk kepala mereka ke dinding lalu meninggal diseksa oleh Askar Amerika.

Maka tidak hairan mengapa ahlul sunnah di Iraq sanggup meletupkan diri mereka dengan bom buatan sendiri serta melakukan jihad terhadap Amerika tanpa takut mati kerana apa yang ada baki di negara mereka ialah kehancuran dan kematian yang mulia lebih disukai dari kematian hina dan dimurkai oleh Allah.

Maka kerana itu saya rasa dan berpendapat bahawa perbuatan jihad Nordin Mat top dan seangkatan dengannya hanyalah kerana tidak dapat bersabar dengan situasi umat Islam dan mahu mencapai syahid dengan jalan mengorbankan diri di jalan Allah dan menghancurkan kemudahan-kemudahan Amerika dan barat di Indonesia dan memusnahkan tempat-tempat maksiat di Indonesia sehingga orang ramai kembali sedar dan mengangkat semula kalimah jihad yang telah lama padam.

b) Siapa yang tidak marah apabila umat Islam sendiri menyokong kuffar dan menangkap umat Islam dan dihukum kerana membela Islam maka apakah baki Islam pada pemerintah ? Demikian agaknya pemikiran mereka (golongan jihad) apabila melihat kerajaan terlalu keras terhadap umat Islam, menekan dan menzalimi sesama umat Islam sebaliknya bekerjasama dan menjalin hubungan baik dengan Amerika dan ISrael serta negara kuffar yang lain.

Di Indonesia setiap yang terlibat dengan jihad boleh disabitkan di bawah akta keganasan dan terorist dan boleh ditembak mati maka tentunya ini menyakitkan hati umat Islam apabila kerajaan sanggup membunuh pejuang Islam yang bersih hatinya mahu berjuang di agama Allah hanya kerana mahu melindungi kuffar yang dimurkai Allah ?

c) Saya sangat yakin setiap gerakan jihad yang mengorbankan diri mereka dan sanggup mengadaikan kesenangan duniawi, kedudukan, kerusi parlimen, duit gaji bulanan dengan OT (Overtime) , faraj isteri dan buah dadanya yang lembut, kelucuan anak-anak kecil dan kenderaan mewah serta lain-lain kesenangan untuk hidup dalam buruan, bahaya dan mengorbankan nyawanya dan kehidupannya serta masa depannya tidak lain ialah mereka yang benar-benar beriman kepada Allah dan hari kiamat dan yakin dengan janji -janji Allah dan mereka ini benar-benar ikhlas dan bukannya mahu mengharap balasan duniawi.

Maka sangatlah sayang, manusia suci seperti ini dibunuh dan dipenjarakan sebaliknya saya mempunyai saranan dan cadangan yang lebih baik dari itu iaitu alangkah bagusnya jika mereka ini diberi pangkat dan anugerah penghormatan dan mengirim mereka ke negara-negara barat dan Palestin serta memberi ruang mereka berjihad di sana (di luar negara misalnya ke negara kuffar) jika takut mereka berjihad di negara sendiri.

Baik Indonesia dan Malaysia semuanya sepakat dan setuju keganasan Amerika dan tahu akan kezaliman kuffar kepada Islam maka mengapa tidak sahaja dikirimkan para lelaki gagah berani ini yang sanggup meletupkan dirinya ke negara-negara kuffar ?

Itu sekadar cadangan kerana saya merasa rugi kehilangan orang-orang seperti mereka ini yang sanggup mati di zaman serba teknologi yang mana manusia suka kepada kehidupan duniawi dan tinggalkan agama deminya.

Juga harapan saya kepada kerajaan supaya berlembutlah dan kajilah dulu sebelum menghukum mengapa mereka yang berjihad ini memilih jalan jihad. Hendaknya dipertimbangkan permintaan mereka apakah kehendak dan kemahuan mereka kerana mereka umat Islam, saudara kita yang beriman dan mahu kebaikan kepada agama maka hendaknya diberi peluang mendengar tuntutan mereka.

Jika tuntutan mereka sahih dan benar misalnya mahu pusat-pusat judi ditutup, mahu tempat pelacuran dibakar dan arak diharamkan kepada dijual untuk umat Islam dan menuntut menghentikan sokongan kerajaan kepada kuffar maka permintaan seperti ini sangat baik dan mengapa tidak dipenuhi sahaja ? Apa ruginya kerajaan ?

Di antara kamu ada golongan yang menginginkan dunia dan ada pula golongan yang mengingini akhirat” (Ali-Imran : 152).

"Barangsiapa yang mengerjakan amalan-amalan soleh, baik lelaki mahupun perempuan, sedang mereka orang yang beriman, maka mereka itu akan masuk ke dalam syurga dan mereka itu tidak dianiayai walau sedikitpun" (An-Nisa':124).

Jika ditutup pusat judi, maksiat dan zina, serta menegakkan Islam dalam negara maka selain kerajaan akan mendapat sokongan pemuda berani mati seperti ini bahkan kerajaan juga akan mendapat berkah dan pertolongan dari Allah serta rahmat dan kemajuan dicapai juga kemakmuran dan Islam dapat tertegak dan musuh-musuh Allah akan takut serta kezaliman dihentikan.

"Mereka yang berhijrah dan berjihad di jalan Allah maka mereka itulah yang mengharap rahmat Allah” (Al-Baqarah : 218).

Baiklah waktu mencemburui saya, sayang tidak dapat mengulas panjang mengenai situasi politik semasa moga kita ketemu lagi insyaAllah...

p/s :

Setiap lontaran kata-kata di atas hanyalah sekadar pendapat saya dan hendaklah difahami saya bebas dari menyokong mana-mana pihak dan apa yang ditulis cumalah pendapat saya yang boleh diterima dan ditolak.

Saya tidak menyokong keganasan tetapi tentu sahaja saya mahukan keadilan dan diteliti isu dengan saksama sebelum membuat keputusan. Jadi kepada mana-mana pihak harap berlapang dada dengan kenyataan saya dan sila menegur dan membetulkan pandangan saya ini jika dirasakan wujud kesalahan.

wallahualam.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum,

Semoga komen ini membawa kebaikan...